Dacă v-ați întrebat de ce producătorul auto german întârzie atât de mult cu începerea comercializării pentru WV ID.3 (au trecut luni bune de când a fost prezentat oficial), acum avem un raspuns. Cel puțin de ochii opiniei publice. Se pare că Volkswagen a decis să intre pe piață cu un stock îndestulător, astfel încât, la începerea livrărilor, vor pleca spre cumpărători nu mai puțin de 30.000 de unități. Aproape instant, dacă este să traducem cât mai exact.
Asta este varianta frumoasă, oficială. Zvonurile spun că producătorul german a avut ceva probleme cu software-ul de pe VW ID.3 și deși fizic mașinile au fost gata la timp, ele nu au putut fi trimise către cumpărătorii lor.
Oricum, decizia de a livra 30.000 de unități într-o perioadă cât mai scurtă nu pare deloc fericită. Va fi un adevărat calvar logistic, dacă chiar se va întâmpla așa ceva.
VW ID.3 este primul vehicul electric de la Volkswagen, dezvoltat pe platforma modulară proprie MEB, pe care producătorul auto german spune că se vor construi toate vehiculele sale electrice în viitor.
Revenind la comunicatul de presă Volkswagen, dincolo de tranșarea întârzierii livrărilor de VW ID.3 (toate cele 30.000 de vehicule vor ajunge la proprietarii lor în vara acestui an), a mai fost oferită opiniei publice o informație foarte interesantă. Conform lui Silke Bagschick, Head of Sales and Marketing, e-mobility Product Line, prețul pentru VW ID.3 va fi chiar mai mic decât al unei mașini cu motorizare convențională.
În realitate, prețul de pornire pentru VW ID.3 este de 23.430 euro pentru versiunea de bază (autonomie 330 kilometri). Evident, în funcție de politica de mediu a fiecărei țări, din această sumă se vor scădea stimulentele/subvențiile oferite pentru achiziționarea unui vehicul electric. La noi, prin intermediul programului Rabla Plus, se pot obține până la 45.000 lei pentru o astfel de achiziție.
via Electrek